دی 93 - میابین قران هئیتی مرند شهرینده
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • ابزار صلوات
  • 
  • آقا موسا
  • درباره
    مرند شهرینده[0]

    این وبلاگ برای اطلاع رسانی و ترویج ارزش های قرآنی و دینی آغاز به کار کرده است
    آرشیو مطالب
    لوگوی دوستان
    ابزار و قالب وبلاگ
    دانشنامه سوره ها
    سوره قرآن
    کاربردی

    کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا




    ابر برچسب ها

     

    مهمترین مساجد جهان

     

         

    ادامه مطلب...


    موضوع :


    تصویرطبیعت

    -قال علی بن ابی طالب(علیه السلام): ینبغی للعاقل أن یحترس من سکرالمال وسکر القدرة وسکر العلم و سکر المدح و سکر الشباب، فإنّ لکل ذلک ریاح خبیثة تسلب العقل و تستخف الوقار. (غرر الحکم/ج2)

    ادامه مطلب...


    موضوع :


                                                                                                                  اطلاعیه

     جلسه این هفته هئیت قران میابی های مقیم مرند در شب سه شنبه مورخ 93.10.30 در منزل استاد عزیز حاج جهان شیری واقع در جنب میدان پلیس ، کوچه بهار 3 از ساعت 8.30 تا 10.30 برگذار می گردد

    .



    موضوع :


    گ

    ادامه مطلب...


    موضوع :


    چرا انسان بفرموده قرآن گاهی ازحیوان هم پست تر میشود؟

     

    اَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ

    إِنْ هُمْ إِلاَّ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلاً «فرقان/44»

                                                                                                                        

     آیا گمان می برى بیشتر آنان می‏ شنوند یا می ‏فهمند؟!

    ادامه مطلب...


    موضوع :


    پای درس تفسیر قرآن آیت الله ضیاءآبادی
     
     
     
    تنبل و بی کار نباشید ولی حرص نزنید و میانه رو باشید.
     
     
    اگر اکتفا کنید و قانع باشید به رزق حلال، بهشتی می شوید و اگر دست و پا زدید بیشتر از رزقتان نمی خورید ولی از رزق حرام جهنمی می شوید. خداوند رزق و روزی را برای انسان مقدر کرده است...
     

     

    نکاتی از سخنان آیت الله ضیاءآبادی را بخوانید؛

    _ انسان وقتی فکر و عقل را به کار انداخت و به مبدا و آغاز خود فکر کرد، ریشه و درخت انسانیت را به مقصود نشان می دهد. ما پیرو انبیا هستیم . ما معتقد هستیم و  فکر و عقل داریم. در شناختن اصول دین ما، مبدأ، معاد و مسیر بر ما مشخص است.

    _ عمر انسان تمام می شود. باید محاسباتی داشته باشیم. باید بفهمیم. این همه آیات و نشانه برای ما فرستاده است. خدا فرموده که از فکر و وقت خود برای دین مایه بگذارید و خدا را بشناسید. ما باید خدا شناس و معاد شناس و پیغمبر شناس باشیم. خداست که در روز قیامت به اعمال ما می رسد.

    _ خداوند از عناصر مقداری را نباتات قرار داده و از نباتات مقدار کمی حیوان ساخته و از حیوانات مقدار کمی انسان ساخته و از انسان مقدار کمی عاقل ساخته است که با فکر کار می کنند. از عاقل ها مقداری مسلم ساخته و از مسلمان ها مقداری مؤمن ساخته و از مؤمنات مقداری عالم ساخته و از علما هم مقداری عامل ساخته و از علمای با عمل هم مقداری عابد ساخته، از اهل عبادت هم مقداری عارف آفریده و از عارف هم اندکی کامل آفریده و از کامل ها هم اندکی ولی آفریده و از اولیاء هم چند نفر انبیاء آفریده و از انبیاء هم چند رسول آفریده و از رسولان هم پنج نفر اولی الاعزم آفریده و از این پنج نفر هم یک نفر به عنوان خاتم انتخاب شده است که با طومار عالم خلقت ختم شده که اشرف مخلوقات، عقل کل، سیدالعالمین است. کائنات به وجود پیامبر افتخار می کنند.

    _ پیامبر(ص) سایه پدر و مادر را از دست داد و از اول عمرش خدا را داشت و ایشان فرمودند که من زیر منت هیچ احدی نیستم و تنها خداوند منت بر سر من دارد. پیامبر فرمودند که آدم ابوالبشر در خاک و گل بود و من پیغمبر بودم. من پسر آدم هستم ولی در واقع من پدر عالم هستم. پیامبر فرمودند که من با دنیا کاری ندارم. من آن اسب سوار آسمانی هستم و مال این دنیا نیستم و برای ابلاغ پیام خدا به این دنیا آمده ام.

    _ پیامبر فرمودند که به خدا قسم من کار خود را کرده ام و شما را از چیزی که به جهنم می رساند منع کرده ام ولی شما عمل نکرده اید. عقل از درون امر می کند و وحی از بیرون که پیامبر است، انسان را از ارتکاب به گناه منع می کند.

    _ اگر اکتفا کنید و قانع باشید به رزق حلال، بهشتی می شوید و اگر دست و پا زدید بیشتر از رزقتان نمی خورید ولی از رزق حرام جهنمی می شوید. خداوند رزق و روزی را برای انسان مقدر کرده است. خداوند می فرماید در دنبال روزی رفتن میانه رو باشید. تنبل نباشید و بی کار نباشید ولی حرص نزنید و میانه رو باشید. مطمئن باشید من روزی را می رسانم.


    برچسب‌ها: تدبّر در قرآن



    موضوع :


     

     

     

    فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ

     

    پس(ای مردم) شما بکجا میروید؟

     


    إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِکْرٌ لِلْعالَمِینَ

     

      این قرآن عظیم جز پند و نصیحت اهل عالم هیچ نیست



    لِمَنْ شاءَ مِنْکُمْ أَنْ یَسْتَقِیمَ

     

    تا هر که از شما بندگان بخواهد راه راست حق پرستى

    و سعادت ابد را در پیش گیرد.

    التکویر/28-26

    واقعاً کجا داریم میرویم, ای مردم؟ (خیلی از ما ها)

    قرآن کریم, در زندگی ما چه جایگاهی دارد؟ و آیا چقدر زندگی ما

    منطبق با قرآن است؟

    مگر محتوای این کتاب دستور زندگی ما مسلمانان نیست؟

    آیا در قیامت, در مقابل خداوند و پیامبر اکرم(ص) جوابی

    برای گفتن داریم؟

     

    ***************************************************************



    موضوع :


    خطبه 110

    « وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِیثِ‏ وَ تَفَقَّهُوا فِیهِ فَإِنَّهُ رَبِیعُ الْقُلُوبِ‏ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ وَ أَحْسِنُوا تِلَاوَتَهُ فَإِنَّهُ أَنْفَعُ الْقَصَصِ‏ وَ إِنَّ الْعَالِمَ الْعَامِلَ بِغَیْرِ عِلْمِهِ کَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِی لَا یَسْتَفِیقُ مِنْ جَهْلِهِ‏ بَلِ الْحُجَّةُ عَلَیْهِ أَعْظَمُ‏ وَ الْحَسْرَةُ لَهُ أَلْزَمُ‏ وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَلْوَم‏». (نهج البلاغة للصبحی صالح، ص: 164)

    و قرآن را بیاموزید، که بهترین گفتار است، و آن را نیک بفهمید که بهار دل‏هاست. از نور آن شفا و بهبودى خواهید که شفاى سینه‏ هاى بیمار است، و قرآن را نیکو تلاوت کنید که سود بخش‏ترین داستان‏هاست، زیرا عالمى که به غیر علم خود عمل کند، چونان جاهل سرگردانى است که از بیمارى نادانى شفا نخواهد گرفت، بلکه حجّت بر او قویتر و حسرت و اندوه بر او استوارتر و در پیشگاه خدا سزاوارتر به نکوهش است. (نهج البلاغة / ترجمه دشتى، ص: 211)

     

    http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها...واتقوا الله یعلمکم الله...http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

     

    اگر تقوا داشته باشید خداوند معلم شما می شود

     



    موضوع :



    عکس هایی زیبا از حضرت آیه الله حاج شیخ عباس کمالی متولد 1314 در روستای « میاب » که بیش از 26 سال امام جمعه سراب در آذربایجان شرقی بودند ویکی از افتخارات روستای « میاب » و به گفته یکی از علمای بزرگوار مرند ،افتخار مرند و آذر بایجان می باشند.

    ادامه مطلب...


    موضوع :


      بسمه الله الرحمن الرحیم                                                                                              

    سلام علیکم دوستان عزیز، بقول مرحوم قیصر امین پور : « چه زود دیر می شود.» و بقول حافظ : « بنشین بر لب جویی گذر عمر ببین              کین اشارت ز جهان گذران مارا بس » به این چند عکس یادگاری از اعضای محترم« هئیت قرآن میابی های مقیم مرندکه درمورخ 93/02/28در بیمارستان مرند به عیادت استاد«شیخعلی زینالی» رفته بودیم نگاهی بکنیم و برای سلامتی وسعادت و عاقبت بخیری آنها و همه پیروان قرآن واهل بیت علیهم السلام دعا کنیم. بقول حافظ  وظیفه ما فقط دعا کردن است و بس.

    « حافظ وظیفه تو دعا کردن است و بس       در بند آن مباش که نشنید یاشنید             جناب آقای حاج محمد آقا کمالی مشغول عیادت و احوالپرسی ازآقای « شیخعلی زینالی  » است.

    <** ادامه مطلب...


    موضوع :


       1   2   3   4   5      >
    طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز